Handarbete


Gillar att att pyssla och efter att man har fått barn så har intresset ökat. Finns ju massor av roligt man kan göra till barnen både när det gäller sy, virka osv.

Försöker för tillfället lära mig konsten att virka. Har än så länge bara gett mig på små projekt och har ännu inte lärt mig följa mönster. Har blivit helt kär i sk amigurumi som är japanska för små virkade/stickade figurer. Jätte söta små figurer som skulle uppskattas här hemma. Så nu är det bara att fixa det här med mönster och sedan bara låta fantasin flöda!








How to Crochet Adorable Amigurumi
Bild från eart faire


Än så länge har jag bara lyckats knåpa ihop lite "fikabröd" till dottern barnkök. Har sett riktigt fina bakverk så det är bara att öva på, någongång ska man väl lyckas. Är riktigt avslappnande att sitta med virkningen på kvällarna framför tv...haha märks att man börjar bli äldre ;-)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0